Yang Tinggalkan Jejak.......Terima Kasih.

Thursday, February 10, 2011

Erti Kesabaran

As-Salam semua,
sudah puas ku fikir2, ku cari2...baru kini aku mendapat.......idea oh idea. susah jugak nak menulis kalau takde berita. agaknya ini cabaran yang dihadapi oleh penulis2, wartawan2 agaknya. setakat penulis mcm aku ni.......tulis jer la apa yang terlintas dalam otak ni. apa yg penting aku tak kacau org lain. betul tak?

kita semua baru lepas naik cuti pjg sempena CNY....hemmm ada yg berjln2, bershopping2 atau berrelax2 kat umah jer?ada dengar berita hangat ketika cuti.........hangat ker? aku ada dengar HotFM pd pagi Isnin lepas.....kecoh betol org tipon2 ckp pasal highway jammed. DJ2 tu pun mmg bincang tajuk hot pasal jam. kalau FB + AG + Fafau = mmg hot ler berita......

sebenonya aku sendiri mghadapi masalah tuuuuu, tak percaya......belum masuk highway dh jam tau, hangat tak hangat.......jd hangit aku dok dlm kereta berjam2.



dari kota tinggi ke muar pd hari jumaat, perjlnn ok...lancar. tetapi......tuuuu lihat tuuuuuu perjlnn nak ke JB pd hari ahad lepas. sesak tak sesak, tgok ler sendiri...tu blum masuk highway. bila masuk highway......alamak.....


dua lane, jadi tiga lane... suami aku, en.miden dh mula mengeluh...apa taknye bawak kereta manual......lenguh kaki. Sian ayahnye....maaf ler ibu tak berani nak drive kalu dh jam camtu. aku dan suami berborak2 pasal jam ni.....ada exciden ker? eh, kereta dh byk la....tgok tuuu kereta s'pore, dh berapa bijik lalu.....masing2 nk balik s'pore lepas cuti kat m'sia. kereta plat kl, s'gor, pahang, kelantan dr belah2 utara pong byk. borak2 jugak tp ayahnye tgok dpan...jgn leka.....haaaaa tuuuu ada exciden.....abih renyuk bumper blkg.....tp aku tak dpt pic dia......aku pulak leka tgok kereta tuuuu. larrr lupa nk tgkap gambo..... melepaas daaa.


sori ler kat tuan punya kereta depan tu, aku dh cuba edit nak padam no plat dia tp tak jadi jer.......takper lah ....hemmm bukti kereta kl ada kat psir gudang......inilah keadaan di highway p.gudang. aku smpi kol 9 mlm, uh jam lagi......perut dh berkeroncong......mata dh ngantuk....sok budak2 nk sek. mcm2 blum buat......grrrrrr.
camne pong berkat kesabaran suami memandu aku dan keluarga selamat smpi di rumah kol 9.30 mlm........
gitulah ceritanye............

No comments: