Yang Tinggalkan Jejak.......Terima Kasih.

Tuesday, March 29, 2011

Celik Al-Quran

Assalamualaikum,


Celik al-quran tajuk catatan pagi ini. Rancangan AQ di TV 9 telah berjaya menarik minat ramai penonton pada semua peringkat umur. Alhamdulillah kerana ada rancangan realiti yg bertemakan kitab suci di mana ia menguji pembacaan kitab suci dari segi qiraat, tarannum tajwid dan fasohah dgn betul.

Hebat, mmg sgt hebat juara2 AQ dari AQ1 hinggalah AQ5 yg lepas. "Saya bukanlah handal sangat, namun nampaknya malam ini ia rezeki saya." Itu antara ucapan sang juara. Aku dan suami memang telah menjangka Mohd. Syahriansyah Apin akan bergelar juara.......hah, betul pun. Peserta yg lain hebat jugak, byk hebatnya kalau dibandingkan dgn aku nih.
finalis AQ5

Aku adalah diibarat baru nak merangkak dlm mendalami ilmu pembacaan al-quran. Byk kurang dlm pengetahuan tajwid, fasohah apalagi tarannumnya. Namun, semalam hati aku berbunga2 apabila guru pengajian aku menyatakan kelas tarannum akan diadakan dlm masa terdekat ini. "Saya tahu, awak nak belajar tarannum kan. Saya akan uruskan. InsyaAllah". Itulah yg dinyatakan. MasyaAllah........aku gembira yg amat..........Cita2 ku sekarang hanyalah utk mendalami dan mengenali kitab suci al-quran selain menjadi isteri yg solehah. Amin.

Wassalam.

No comments: