Yang Tinggalkan Jejak.......Terima Kasih.

Sunday, April 10, 2011

Perempuan Menguasai Dunia Blog

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Oleh kerana kesempatan yg datang tidak selalu hadir, aku telah menggunakan masa yg ada untuk melayari laman-laman bloggers di alam maya. Sungguh seronok dapat menyertai segmen en. Ben Ashaari, bukan nak membodek ye.......secara realitinya segmen2 yg dianjurkan banyak membantu aku meningkatkan traffic blog aku dan menambah bilangan pengikut aku. 

Bunyinya macam tidak ikhlas jer......hahaha, sama ada aku yg tidak ikhlas atau mereka ? tanya sama hati, apa ada dalam hati........hanya tuan badan yg mengetahui. adakalanya aku pun terfikir gak, eh...betul ke apa yg aku buat nih? perasaan malu dan bersalah kekadang datang jugak.......tapi bila lagi kita nak mencuba. orang kata; "belum cuba, belum tahu".

Ketika menjejaki blog2 mereka dari kumpulan 7 dari segmen BA gegar 1000 blog, aku cuba buka satu2 tapi hanya mampu hingga yg ke-30 shj. dan dari situ aku cuba kira berapa blog yg dipunyai oleh si gadis, si jejaka atau golongan mama macam aku.

Dari 30 blog : 17 blog dipunyai oleh gadis-gadis yang masih menuntut (menengah / IPTA/ IPTS), 6 blog dipunyai oleh bloggers mama, dan 7 blog dipunyai oleh jejaka yg sudah berkerjaya dan masih belajar.

Itu baru 30 blog,  belum 100 blog...mungkin tidak menampakkan keadaan sebenar. hah, nak survey sampai 1000 blog? siapa yg sanggup.......: ) Pada hakikatnya dunia sekarang pun orang selalu kata, perempuan dah ramai......di situ kita dah dapat agak kenapa ramai blogger perempuan.

Jika aku bertanya kpd suami aku, dia menjawab orang lelaki banyak yg nak difikirkan, tak de masa nak online dan merepek dalam blog. Lebih2 lagi kalau yg dah berkahwin....betul ke en. Ben? Habis tu camne dgn lelaki2 yg masih bujang tu.....mereka nak fikir pasal apa?

Rasanya apa yg perempuan fikirkan ketika mereka membina empayar blog mereka ? .........^ - ^

Blog kepunyaan perempuan biasanya berwarna pink ada imej wanita atau foto2 peribadi. Yang pasti mereka lebih nampak kreatif dari blogger lelaki.........huhuhu...















Sekian.



5 comments:

aNiss :):) said...

betul! ramai blogger perempuan! ngee =)

hitammanis said...

ye lah, itulah kenyataannya.

AZRI said...

saya wakil lelaki;p

muhamad yusri said...

mmg.. byak sgt2... hehe.. jom join kontest nih..
http://alyaesprezzo.blogspot.com/2011/04/contest-alya-aku-dan-alam.html

hitammanis said...

azri & yusri, tahniah...anda menjadi wakil blogger lelaki....