Yang Tinggalkan Jejak.......Terima Kasih.

Tuesday, March 22, 2011

Kisah aku bersantai di pantai

Assalamualaikum,

Salam penuh ceria dari sayaaaaa. Wah, apa tak cerianye....aku dh dpt sentuhan aku semula. selepas sebulan dok menyepi aku dh jadik lemau......ha sekarang mula nk mengasap otak. Harap korang jgn serik la ikut jejak2 aku ye.

Minggu lepas adalah cuti sekolah, bukan anak2 jer yg gumbira...ibu dia gak melonjak2 nk cuti sama. Hih, suri rumah ada cuti kah? mmm musykillah....hari wanita sedunia yg lepas aku tak cuti pun, silap2 pd hari ibu ti aku lagik sibuk. Redho jer lah? Hep, jgn mengeluh.......Allahuakbar.

Jom lah aku nk crita, bg org selatan mungkin pernah pergi pantai tg. balau. Kpd korang yg dok jauh dr selatan meh aku tunjukkan.....


Inilah hasil tangan org yg tak pernah ambil gambo. ngeee.....Pantai yg landai memang sesuai utk anak2 main air tp si ibu dan ayah jgn dok khayal main air......tgok kat anak2 tuuu. Aku yg dh lama tak main air dh macam bebudak.....berjam2 dlm air, sampai kocek seluar penuh pasir....akhirnya tergaru2 sbb pasir dh tembus kat kulit...alahai! gatal lah pulak.

Beberapa jam sebelum itu si ibu ni kena perah otak nak masak menu apa. hah, menu biasa lah..........maka jadiklah spt.........


Semua goreng2 , nasi jer yg ada lemak santan.......yg lain ada lemak minyak masak. he he he...Apabila sampai di pantai, cari tempat teduh.....bawah pokok redup sikit, bentangkan tikar, susun bekalan......pas tu, jom makan! Baca doa la....hish lupa pulak anak2 aku ni. Dh kenyang barulah mandi........

Itulah masa utk kami sekeluarga bermesra, bersantai di pantai yg dh tentu indah. Suasana yg tidak panas terik membuatkan kami rasa seronok dan asyik. Aku dan suami sememangnya cuba utk mengadakan masa berkualiti bersama anak2. Ye lah, asyik kena belajor jer, sesekali nk jugak hilang kan penat lelah tu. Si ayah dan si ibu pun rasa lebih rapat dgn anak2. Hmmm......itulah ceritanye.

Anak2 adalah permata hati ibu dan ayah, corakkan dan bentukkan mereka dgn penuh kasih sayang. Semoga kita akan dapat lihat anak2 kita berjaya menjadi insan cemerlang, gemilang dan terbilang di masa depan. Insya Allah.

Wassalam.

No comments: