Yang Tinggalkan Jejak.......Terima Kasih.

Tuesday, March 22, 2011

AURA YG POSITIF

 Assalamualaikum dan salam sejahtera,

ANDA KENAL LELAKI INI?

TERANG2 NAMANYE DH TERPAMPANG......

ORG YG POPULAR ADA AURA TERSENDIRI,

SEMANGATNYE PATUT DICONTOHI.


Dato' Jimmy Choo (JC) berasal dari Pulau Pinang. Anak Malaysia yg telah berjaya melakar nama di seluruh dunia. Hasil tangannya diguna pakai oleh selebriti seluruh dunia. Tak payah ler aku senaraikan sape2 dia, korang dh maklumkan. ; )

Apa faedahnya aku tulis pasal JC ni ek? Hmmm korang tak nak berjaya mcm dia ke? Tu lah org kita ni malu utk jadik kaya. JC jadik kaya hanya buat kasut, jual kasut kat org yg nk pakai kasut. Tgok lah semangat dia kuat nk jadik terkenal.........eleh cuma kasut jer, apa ada pada kasut?.....JC tak kisah apa org kata, bila dh dpt peluang dia terus mengenggamnya. Haaa skrg dh jadik billionair. Kita ambil semangat dia tuuu.


Walaupun aku tak mampu nk pakai kasut JC, cukuplah aku rasa bangga ada jugak anak Malaysia disebut2 oleh manusia terkenal. Agak2 ada tak anak Melayu boleh berjaya spt JC? Ya, aku tahu ada anak Melayu yg dh berjaya, ada yg masuk dlm senarai org terkaya dlm Malaysia pun. Itulah......berapa org ek? Fikir2 lah sendiri.

JC dh terus melangkah, dh tak pandang ke belakang. Dia terus mengembangkan empayarnya dgn ciptaan2 baru dgn jenamanya sendiri. Kita bila lagik? Ambillah semangat JC......tak rugi. Bila dh berjaya, jadiklah jutawan yg hartawan dan dermawan. Ingat pada asal usul kita, itu yg penting tau!

Semangat....KITA BOLEH.

No comments: