Yang Tinggalkan Jejak.......Terima Kasih.

Tuesday, April 26, 2011

Anak Itik Tok Wi

Assalamualaikum dan salam sejahtera,


Anak itik Tok Wi,
Mandi dalam kolam,
Sakit apa Tok Wi,
Sakit sendi tulang.

Ubat apa Tok Wi,
Ubat limau lelam,
Sakit apa Tok Wi,
Sakit sengal tulang.

Semalam, sakit...sakit....sakit.......aduh aku jatuh sakit lagi. Saja2 letak lagu kanak2 utk hiburan hati ini yg gundah gulana akibat demam selsema. Adoiiii, aku rebah di atas bantal, terlelap hampir 12 jam.....bangun hanya utk mandi, solat dan makan......itupun buat syarat sblm makan ubat..........

Kasihan lah anak2 dan suami......terpaksa makan burger. Itu  cerita semalam, hari ini...2 org anak aku demam, his....aku pun belum sihat sgt....tambah lagi 2 org anak pulak tumbang. nasib baik yg adik dh sihat. Si abang nya nampak teruk, panas betul badannya. Ayahnya bawa ke klinik, dapat mc 3 hari......dan sang doktor berpesan " kalau anak akak masih ada tanda2 demam lepas 3/4 hari, bawa ke klinik semula utk ujian denggi ye ", " takut jer kalau2 kes denggi ". Takut aku mendengarnya, minta di jauhkanlah.........

Rasanya, kali ini aku hanya sempat buat entri ringkas shj. Sebentar tadi aku sempat juga balas kunjungan blogger yg sudi jejak ke sini dan komen dan tinggalkan jejak dan sudi pulak menambahkan bilangan rakan follower. Aku rasa sedih apabila ada di antaranya aku tak dapat jejak semula kerana bila aku klik  kat gambarnya tak ade link......sori ye.

Aduh, aku baru jer tonggang satu botol air badak........tangan dah mula nak kebas2........cukup sampai di sini shj kawan....esok2 kita jumpa lagi.

wassalam

No comments: