Yang Tinggalkan Jejak.......Terima Kasih.

Thursday, May 5, 2011

Aku Redho

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

30hb April, 2011

Entri terakhir.....1.28 pm. 6th Anniversary GA Kakyong.com dibuat beberapa minit sebelum aku bergerak ke Muar. Sempat mencuri masa ketika sedang menunggu kepulangan suami dr kerja.

2.35 pm, mula bergerak ke Muar, sebelum tu singgah kedai beli air ( sejuk laa pulak) & makanan. Highway PG sesak teruk.......uhh, sesak nafas aku kalau ikut situ. So, suami pusing masuk highway U.Tiram - Senai Utara. Baru clear.

5.15 pm, singgah kedai tepi jalan, anak2 nak minum.......(eh, tak sudah2......), si ayah beli 2 bungkus air tebu. Fuhhh, banyak betol aisnyeeeee. Aku pun layan jugak.

5.40 pm, tiba di rumah pengantin, sepupu sebelah suami. Perkahwinan anak sulong (perempuan) dan suaminya seorang army. Perut tgh lapar di tahap melampau........aku makan dgn sopan jer, malu laaa ...jemputan ramai lagi walaupun dh dkt pukul 6 ptg. Minum.......air sejuk lagi.

6.15 pm, balik ke rumah mak mertua yg hanya 200 meter jer dr rumah pengantin. Berehat......mandi, solat, makan malam lagi.......huhuhu. Kalau balik Muar, diet aku mesti musnah ranah.........

8.15 pm, aku berjumpa dgn cucu yg pertama dlm keluarga.......ayahnya dah dpt pangkat datuk, aku senyum.....mak datin laaaa katakan....(aku akan buat entri pasal cucu sulong ni di next entri)

1.28 am, aku tersedar dari tidur yg nyenyak. Dada aku terasa  panas, hidung dan tekak sangat2 gatal.....aduh, aku sakit kah? aku terbatuk2 hampir 1/2 jam. suami tolong ambil minyak dan sapu bahagian belakang dada, lepas tu aku minum air suam.......macam lega tapi sekejap jer.

2.20 am, masih tidak boleh baring sebab aku akan rasa sesak bila kepala diletak di atas bantal. Suami tanya, belum lega ke? Aku geleng2 kepala. Dia hulur gula2 berangin. Dalam hati aku boleh lah......asalkan aku boleh sambung tido.......sambil tu aku sedut perlahan ubat selsema Pevax.........zzzzzzzz

cam nilah rupa ubat sedut tu......zaman atok aku dah ada benda ni. asyikkkk...... 
(gambar tak jelas sangat......sebenonya benda ni tak berapa digalakkan penggunaannya tp hanya itu yg ada masa darurat....aku pun tibai jer lah)

1hb Mei, 2011
6.00 am, aku di dapati demam selsema yg di anggap tidak kritikal......ekehkeh...boleh gelak lagi. Kat umah mak mertua tak boleh manja2, buat kerja macam biasa......tp lepas makan aku hentam tido.......wah, bertuah punya anak menantu!

6.00 pm, berangkat balik ke JB.......dlm perjalanan minum air sejuk lagi ( eh, tak serik betol). Ayah dah beli, takkan ibu nak tengok jer.........hehehe, sedut sikit jer.......

2hb Mei, 2011
Aku terbaring.......demam selsema........selama seminggu sbelum ni aku menjaga anak2 yg demam, kali ini aku pulak dijaga oleh anak2.......aduh, syahdunya. Si ayah, tukang masak..........menunya....dah tentu rebus2, terasa macam dlm pantang bersalin pulak.

Kerana itulah aku dah lama tak up date blog dan fb......maaf ler kalau ada yg jejalan di sini tp baca entri lama gak......... Agaknya asyik hentam air sejuk......mogok dah salur pernafasan aku dan membuatkan salur eusthacia tersumbat......uh, seksanya.

Peringatan: Jangan minum air batu............


3 comments:

mr pot n mrs lat said...

singgah sini bace entry . . jom terjah blog kami pulakk (:

kakyong said...

kao si ibu yang sakit memang haru kan.. bahagia la ade suami yng setia menjaga.. semoga semakin sihat..

ni memang ade penyakit semput ker?

hitammanis said...

aaahaa, penyakit semput ni dr sebelah sayalah....anak2 pun ada. skrng ni pun badan rasa mcm tak sihat. tu yg malas betul nak update n3....maaf ler yg dh jejak sini tp saya belum buat jejak balas....