Yang Tinggalkan Jejak.......Terima Kasih.

Thursday, May 5, 2011

Siapa Dhaniatul Mya?

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Dhaniatul Mya binti Khairul Faizi ( maaf ye kalau tersilap ejaan ). Dilahirkan pada 19hb Januari, 2011. Anak jati Kuala Lumpur. Mamanya Zabedah binti Mohd. Zamin lahir di Johor tapi membesar di Kuala Lumpur dan sekarang ayahanda dan bondanya tinggal di Ipoh selepas pencen KTMB. Papanya berketurunan mami Pulau Pinang tetapi tinggal dan mencari rezeki di Kuala Lumpur. 

gambar dr nokia c5
Siapalah si comel ni ek? ........kasihan dia, semua orang nak pegang dia......sampai nampak cemas muka tu. Mama dan papa tersenyum2 melihat orang semua dok mengagah Mya. Mula2 dia senyum..........lat beberapa minit.......huhuhu....dia dah pening kot........cemik dah.......

Atok Midin bersama Mya
Suami aku punyalah gembira.........eh, ayah dah ada cucu ke? wah......mana cucu atok midin......meh, atok nak bergambor dgn cucu sulong ni. Aku tergelak ........hai atok midin, tak sangka ye dapat pegang cucu walaupun cucu sedara jer. Tok Midin bukan Tok Mudim tau......dan aku....dah jadi opah!...ngeeee

Atok nak bergambor tapi tak nak masuk facebook......malu........ Ehem, suami aku ni memang pemalu, susah kalau nak suruh dia bergambor........tapi dia rajin amek gambor orang lain. Aku pun kasi muka dia blur ......nampak muka Mya jer okay jugak. Masa sesi fotografi ni aku tukang tangkap gambor, tak masuk sekali sebab muka tengah tak sihat........kesian aku.

Inilah cucu sedara di sebelah suami aku. Anak sedara sulong suami aku ni adalah anak kepada kakaknya yg sulong. Kalau di sebelah keluarga aku, anak sedara yg sulong ialah lelaki.........lambat lagi nak kawen....duit belum cukup rasanya tu. Tak per lah.....lambat-laun bila ada rezeki, bertambahlah cucu atok......berkembang umat Muhammad SAW.

Mya = Jawa Muar + Mami Penang + Melayu Perak
Rasa tak puas pegang Mya.......tapi dia nak balik Kuala Lumpur sebelah pagi. Mama dan papa nya takut terperangkap dalam kesesakan nanti. Tentu pening kan.......dlm kesesakan anak kecik pulak meragam. Aku dh merasa dah.....serik tau. Bagi parents Mya ni, ini adalah perjalanan jauh yg pertama bersama Mya.....pasti mereka tidak mahu ada masalah dlm perjalanan nanti.

Hai Mya.......macam nama Mia Sara.....hehehehe. Cucu opah ni comel macam Mia Sara tak? Rasanya Mya ni lagi comel kan.........anda camne? Sudah bercucu jugak? Seronok dapat gelaran opah ...itu jadi tagline yg kita bukan muda lagi...huhuhu....

2 comments:

kakyong said...

comelnya.. nampak mcm anak mami.. ;)

hitammanis said...

hi, kak yong...
trima kasih sudi singgah sini....1st time pegang cucu.....bahagianya mcm dpt anak pertama.....