Yang Tinggalkan Jejak.......Terima Kasih.

Monday, May 9, 2011

Serba tak kena, adakah kerana cuaca?

Assalammualaikum,

April sudah berlalu.......

muka sedihnya......

Aku serba salah, seba tak kena.....apa yg difikir tak dapat dilakukan......eh, tak dapat atau memang tak buat? uh, aku bingung......kenapa aku bersikap macam tu.

Adakalanya aku spt termangu......kenapa aku semacam sangat2 malas utk melangkah, asyik berfikir mahu rehat secukupnya dan terus berbaringan.......bertidur-tiduran.....sehinggakan makan pun ......malas. penyakit apakah itu? rasa macam tak bersemangat.....kenapa rasa letih kekadang datang secara tetiba......

Ada yg tahu, aku baru jer menyambut ulang tahun .......usia di ambang 40an ......Kalau bagi si lelaki....40thn umpama permulaan hidup, tapi bagi si wanita, usia 40thn tandanya permulaan bagi apa ek? Apa yg aku rasa sekarang ni, perubahan sekitar kehidupan harian sememang berlaku setiap hari.......melihat anak2 membesar, macam2 kerenah yg mereka buat. Bagi si ibu, setiap hari adalah permulaan kepada kehidupan yg lebih baik dari semalam. Tak perlu ler nak tunggu 40 thn baru nak mula hidup baru.......

Dalam rumahtangga, suami isteri mesti saling bekerjasama. Bila seorang tidak mampu jlnkan tugas, pasangannya perlu ambil tugas itu. Mesti ada sikap bertolak ansur.......sudah lah cuaca dunia sekarang buat aku pening, harap2 tidak menyebabkan perubahan cuaca dlm rumahtangga aku pulak....eh.

Mmm, betullah.....tadi pagi bukan main panas betul, tetiba hujan lebat pada sebelah petang. Itulah yg aku selalu dengar jiran2 aku katakan.....agaknya itu yg buat cuaca dlm badan aku pun naik turun.......semput pun datang.....huhuhu.

jangan lupa senyum setiap hari

Sekarang ni bulan Mei dah datang, ......eh, semalam adalah hari ibu.....selamat hari ibu utk aku...ekekeke, untuk semua ibu2 di luar sana jugak lah. kepada ibu aku di Kota Tinggi dan ibu mertua di Muar. Semoga mereka sentiasa bahagia di samping keluarga dan sihat selalu. Aku baru berjumpa mereka berdua......dan sempatlah aku mencium tangan dan mohon restu.

Semalam jugak anak2 aku, menyambut hari ibu utk aku. .....eleh, bebudak punya stail.....si kakak belikan susu dutch lady perasa strawberry dan coklat utk aku........aku senyum dalam hati...(eh, ini nak suruh ibu terlebih sihat ker?). Dah dibelikan, aku pun makanlah......tapi share2 gak........tak ler aku telan semua. dahsyat ler kalau gitu.

SELAMAT HARI IBU UNTUK SEMUA IBU-IBU DI DUNIA

1 comment:

Papa Mifz said...

selamat hari ibu...!!

salam kenal dr papa mifz yer..:)